2013-02-04 @ 21:13:27

Hehe.. Ja.. Bra jobbat!

Idag var vi och åkte skidor med skolan! Skit kul var det! Dock hann jag bara åka tre åk innan jag ramlade ordentiligt och gjorde illa tummen.. Men ridtjej som jag är så tog jag av vanten kollade om den såg hel ut och hur ont det gjorde att röra den och det var ju uthärdligt så jag fortsatte ner för backen och upp igen för att åka nästa. Då kände jag hur tummen började svälla lite och det gjorde rätt ont att hålla i staven så jag tänkte att jag kan ta och linda tummen i alla fall så att jag får lite stöd och så att den inte sväler upp så jag inte får av mig vanten sen. Så jag och min kompis åker ner och får ett bandage som jag sen lindar om tummen och handleden och sen bar det av igen till nästa backe. (Kanske bör tilläggas att detta var andra gången i mitt liv som jag åker skidor och lite för kaxig som jag är så gav jag mig ut i en röd backe som tredje åk det var också då jag ramlade och gjorde illa mig. Jag ramlade också e de andra två första åken men men.. Lite för kaxig som sagt..) 
Så åkte vi på ett tag och vi åkte säkert 7-8 åk till och det gick bra hade inte så ont efter ett tag men så näst sista åket så ramlade jag igen och landade på samma hand inte lika illa denna gång dock, men fortfarade aj aj... Ner för den backen också och upp för nästa, för att sedan åka ner och ta en efterlängtad fika!
 
När vi väl satt oss för att fika så tänkte jag att jag skulle kolla hur det såg ut nu och när jag fick av bandaget så var tummen helt blå och typ dubbelt så stor.. Hoppsan! Det vart visst en ordentlig stukning tänkte jag... Men på men bandaget igen och fika klart. Sen tog jag kontakt med den "räddnings-personen" som fanns där och han sa att det antagligen borde kollas upp av en riktig läkare och det sa även min lärare som var med dit. Så "jaja, jag gör väl det när jag kommer hem då", tänkte jag.
 
När jag väl kom dit till läkaren efter ca 2 timmar (det har nu säkert gått ca 7-8 timmar sedan jag gjorde illa mig) så blev det röntken och liiite panik... Eftersom läkaren sa att jag eventuellt behövde operera... Hua!  Om jag hade behövt operera så hade jag haft av det viktigaste ledbandet av alla ledband i alla fingrar = inte roligt + lååång vila för mig... Men! Jag hade inte haft av det viktigaste ledbandet utan jag hade "bara" brutit tummspetsen rakt över! :D + Att jag får rida om jag känner att jag kan det :DD Lycklig tjej!!
 
Så det var inte så konstigt att jag hade ont ;)
Så ser min tumme ut nu! Den högra tummen om ni inte la märke till det ;) Där syns det dock inte att den är blå.
By the way så blir jag nog frisk om ca 5-6 veckor så jag kan nog rida tävlingen änd! :))

Kommentarer:
Postat av: Emma G

Jag ramlade bara två ggr haha :D

Svar: Haha ja jag ramlade väl ordentligt två gånger sen gjorde jag lite klant ramlingar också ;)
Jossan

2013-02-04 @ 21:18:22
URL: http://freyfaxi.blogg.se
Postat av: Frida

Ajaj, du får vara försiktig!

Svar: Haha ja... Ibland borde man kanske inte vara så envis ;)
Jossan

2013-02-04 @ 21:54:38
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Julia

Ajdå... Krya!!

Svar: Tackar :)
Jossan

2013-02-05 @ 01:00:51
URL: http://ohjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0