2013-02-06 @ 21:29:53

Kramp igen

Idag gjorde jag typ samma sak som igår med Stelpa. Red lite barbacka först och longerade sen. Hon känns väldigt mjuk och fin för att ha vilat så länge. Hon är lite för pigg men annars så är hon verkligen jättefin.
Traven är jag riktigt imponerad av, hur fin som helst! Och hon är väldigt smidig i stretschningen.
 
Men efter att jag hade longerat så fick hon kramp igen. Samma muskel på samma ben igen, muskeln på sidan ovanför vänster fram. Jag funderar på varför det kan bli såhär. Om det är när hon har galopperat som det blir så. Om det är för att det var högre snö där vi var idag. Eller om hon måste skritta väldigt länge efter att hon har jobbat. Det var lite mindre än förra gången nu och hon verkar inte ha ont men det är fortfarande lite skumt. Ska testa lite till under andra "förhållanden" och se om jag kan dra någon slutsats, annars blir det att prata med vet. i alla fall...
 
Är det någon som vet något om det här med kramp? Varför får de det? Vad kan man göra? Vad kan det bero på?
Här är en film från första gången hon hade kramp, det var alltså mindre nu och det har bara varit i den muskeln båda gångerna.
 
Det ser ju inte riktigt ut som kramp där muskeln bara drar men vet inte vad man ska kalla det annars, något åt kramp hållet verkar det ju vara...
 
Kram

Kommentarer:
Postat av: Frida

Oj, vad läskigt det såg ut. Hoppas du kan komma på varför det blir så där.

Svar: Ja, det skakade väldigt mycket första gången. Ja det får vi hoppas :)
Jossan

2013-02-06 @ 22:35:51
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: rebecca

Ja usch vad läskigt det såg ut! Jag hade blivit livrädd haha;)

Svar: Haha jo lite rädd blir man väll, men som veterinären sa "det var ju bra att det bara var en muskel..." :) Usch och fy, tänk om hela hästen hade skakat...
Jossan

2013-02-07 @ 08:20:30
URL: http://rebmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0