2013-02-02 @ 22:17:13

Lång runda + melodifestivalen

Idag blev det en ordentlig långrunda med nästan bara galopp och trav. Dock mest galopp och i långa sträckor. Galopperade säkert 7 km nästan i sträck. Jag saktade av för att byta galopp ca 5 ggr men dom sista 500 m så började han bli riktigt trött. Då tog vi trav och sen skrittade vi nästan hela vägen hem som är mer än 6 km i alla fall. Lite mer trav tog vi också men han var rätt färdig efter galoppen.
Men vilket flås han har!! Det kravs mycket för att trötta ut den hästen! Han höll faktiskt ett riktigt friskt tempo hela tiden under de där 7 km (eller mer).
Tölten var också bra men vilken skillnad det blir på honom när han bjuder till lite och när han får gå på bar mark... Gudars så fin han blir då! Längtar som bara den efter våren nu! Tänk va jäkla bra det kommer bli!
 
Traven var också bra dock inte som jag vet att det kan bli, typ som på ärevarvet när alla apploderade! Då, vet ni, då travade han på riktigt! Haha! Men jag travade i ca 5 cm snö vilket jag på nästan en gång ångrade för han slog ihop hovarna så extremt då.. Men då var det också en riktigt fin trav. Testade tölta i snön också men det gick inte riktigt.. Haha! Dock så har formen kommit med stormsteg nu! Vet inte riktigt om han har med sig baken ordentligt men det vet jag ju aldrig.. 
 
Ja också melodifestivalen då... HAHAHA! Det var verkligen sämst! Jag har då Aldrig sett något värre i mitt liv.. Ingen förtjänade att gå vidare.. Men men det är ju kul att skratta åt dom i alla fall ;)
Dock blev ju allt mycket bättre när man fick se Danny sjunga, dansa och i bar överkropp! Mums! ;)
 
Här måste vi stå stadigt om man inte villbli omkullvält av Atli.. Haha!

Kommentarer:
Postat av: Linda

Åh han är så fin, vad duktig du är! Kul att det börjar gå framåt för er nu, för oss med, hehe kanske för att våren börjar krypa fram? Vem vet :)

Sv: Hehe ja hon är snygg när man ställer upp henne.. annars vet jag inte ;)

2013-02-04 @ 21:22:22
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0