2013-02-09 @ 23:29:00

Mamma red idag!

Japp och jag kan inte sluta förvåna mig över hur duktig jag är på att lära andra rida min häst! Haha, ne men.. Jag känner ju Atli mycket väl nu och jag vet ju precis hur jag ska göra för att rida honom men jag är rätt bra på att lära ut det till andra också! Jag ser mycket mer vad ryttaren gör för fel nu och vad den ska göra åt det! Super kul är det! Jag börjar liksom se de där små detaljerna! Dock känner jag det inte så bra när jag själv rider men jag kan se dem från marken. ;)
 
Roligt är det i alla fall att ge lektioner! Brukar ju ge lektioner till min syrra då och då och det var meningen att han skulle rida atli en gång per vecka... Men min syster är liiite för lat för det och jag tänker inte tjata på henne! Dock går hon ut och borstar på honom då och då och allt oftare.
 
För övrigt gick det ockå mycket bra för mamma!
 
Från det ena till det andra så åker jag och Julia iväg imorgon för att träffa lite kompisar i ett ridhus! Roligt ska det bli och spännade! Kommer jag få på min häst på transporten med en bruten tumme? ;) Det är frågan! Bara så ni vet så är det inget seriöst utan vi ska lek-rida lite typ ;) Får se vad som händer!
 
Kan ju säga också att om min lilla tumme hade lyckats läka något under de här dagarna så bröt jag av det igen vill jag lova...... Hund-rackarn morrade åt lilla syrran när hon skulle ta leksaken ur munnen på henne och jag skulle säga ifrån och tog tag i nackskinnet men höger handen (brutna-tum-handen) för att lägga ner henne. Kan säga att jag ångrade det rätt fort..... Det! Det gjorde ont!
 
Lite fler bilder från förra helgen eller nått...
j

Kommentarer:
Postat av: Frida

Har han en svart prick i pannan? :)

Svar: Haha, ja det har han faktiskt ;) som en svart halvmåne typ och den är verkligen kolsvart också! ;)
Jossan

2013-02-10 @ 09:10:50
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: svea-karin

härliga bilder!! :)

Svar: Tackar! :))
Jossan

2013-02-10 @ 16:24:22
URL: http://karinmattson.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar: Vad häftigt, det kunde man inte tro :)

Svar: Ne det är lite lustigt eftersom han är skimmel :)
Jossan

2013-02-11 @ 22:42:35
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Är den likadan året runt? Blir han ljusare på sommaren? :)

Har du läst mitt inlägg om bettstorlek? Du kanske har någon bra synpunkt om det, med tanke på din fakta om bett-sida :)

Svar: Ja den är likadan året runt :) Sen blir han definitivt ljusare på sommaren. I somras var han inte mycket mörkare på bogen än vad han är nu när han är rakad :)
Jossan

2013-02-11 @ 22:53:30
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0