2013-01-03 @ 14:59:00

Atli 2012

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga om detta år. l mitt "andra" liv så har det inte ändrats mycket. I mitt häst liv så har det förändrats mycket! Det har varit både med och motgångar under hela året.
 
Januari
Denna månaden så tränade vi för Peter och det gick framåt. Vi jobbade mycket med att få med bakbenen precis som vi gör nu och på ungefär samma sätt som nu.
Då hade vi inte kommit så långt in i träningen som vi har nu dock och det var fortfarande travtaktigt och dåligt med bakben. Mycket så här såg det ut:
 
Februari
Ungefär samma sak som i Januari. Vi försöker jobba med bakbenen men det går varken fram eller tillbaka. denna månad som vi startade i vår första tävling tillsamans och den första någonsin för Atli. Det gick inte så bra, vi blev faktiskt diskade för att vi bara visat fel gångart. Vi skulle visa trav men det blev allt annat! Men kul hade vi i alla fall och Atli var verkligen lycklig så jag anser att det var en bra start! :)
 
 
Mars
Här, konstigt nog så gick det riktigt bra! Han töltade som aldrig förr! Kanske berode det på att han vågade ta i när det inte fanns någon is på vägarna kvar. 
April
Här kan man väl säga att det gick käpp rätt rakt nedåt. Här slutade tölten fungera helt. Det berodde på att Peter hade blivit väldigt poppulär så han var uppbokad mest hela tiden och jag hade inte till räckligt med framförhållning för att hinna boka någon lektion. Det tror jag var orsaken till det hela. Jag red alldeles för mesigt och Atli hade börjat få muskler så han orkade säga emot = Inge bra...
Det var då jag började rida för Sara! Dessutom hade jag träning med laget inför lag-SM
 
Maj
Här var det väl lite berg och dal bana. Det gick upp och det i tölten hela tiden. Första bilden nedan var dock vårat bästa pass sedan det började gå dåligt! Haha... Bra vet jag inte riktigt..
Jag åkte även på lag-SM Kval med mitt lag. Det gick inte så bra.. Haha!
 
Juni
Samma som i Maj. Mycket upp och ner. Ibland bra, ibland piss.
Tävlade på Upplands mästerskapen och kom på en 5 plats även fast jag inte tyckte att det gått nåde bra. Uttagningen var jag nöjd över men finalen gick inte så bra...
Atli fick åka i väg till Sara en vecka och sen kom jag på "ridläder" veckan efter och tränade jätte mycket och hade riktigt roligt!

Juli
Kommer ihåg att jag tyckte att det stod väldigt stilla i utvecklingen under denna tid. Jag var dcok borta mycket. Jag sommar jobbade och åkte till norrland i 2 veckor också. Så det blev mycket vila men jag tror att det var ganska bra för Atli. '
Vann dock min första tävling :) En inofficiell tränings-tävling men jag vann ;)
 
Augusti
Var borta mycket även här! Först jobbade jag på NM och sen åkte vi till gotland och hälsade på min gamla häst för att sedan åka vidare till götaborg för att gå på Liseberg med familjen!
Men de gånger jag red Atli så var han otroligt pigg och jag tyckte nog att vi stod lite stilla i utvecklingen även här.  Ibland gick det jätte bra och nästa gång hade vi backat 5 steg igen. Mycket upp och ner.
 
September
Vi tävlade på Freyfaxis lag tävling båda jag och Julia vilket var väldigt roligt! Pluss att vi fick kläut oss vilket jag tyckte var väldigt roligt och went all in for it! Haha!
Sen började vi träna för Peter igen och jag började väl känna att det så smått började gå framåt igen.
Och i slutet av denna månad så fick Atli kolik för första gången och var tvungen att åka in till Ultuna. Där fick han stå i 4-5 dagar.
 
Oktober
Atli var jäkligt pigg denna månad men det gick bra! Vi började komma tillbaka efter att han hade fått stå i box i ca 2 veckor.
Här började bakbenen komma med också!
 
November
Sadeln låg förjävligt men det gick. Atli gick super bra! Dock blev han förkyld och då blev det yttligare en vecka vila.
 
December
Är riktigt nöjd över den här månaden! Atli var jätte pigg och vi fick bråka allt oftare men tölten har verkligen gjort fram steg!
Dock avslutade vi året med att få yttligare ett kolik anfall men denna gång behövde vi inte åka till Ultuna i alla fall.
 
Nu taggar vi inför 2013 och tävlingsesången och hoppas att det blir ett lite mer stabilt år! Och ingen fler kolik anfall!!
 

Kommentarer:
Postat av: Anna

Vilka fina hästar ni har! Vilka tränar ni för och vart har ni hästarna? Eget stall? :)

2013-01-03 @ 15:55:30
URL: http://kyngala.blogg.se
Postat av: rebecca

Lycka till bästa ni!! :)

Svar: Tack!! :) Kram!
Jossan

2013-01-03 @ 20:24:16
URL: http://rebmj.blogg.se
Postat av: Alexandra

sv: Ja ändå om vinterpälsen har sin charm så saknar jag sommarpälsen, det är typ enklare då:)

2013-01-04 @ 15:43:25
URL: http://www.alexandrawesters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0