2013-01-14 @ 17:29:00

Atli är inte så lätt som Jag tror...

 Jag har märkt det nu när lite olika folk har ridit honom. Bla. så har ju Julia ridit honom, grannen ridit honom och en annan tjej också. De har visat mig att han inte är så lätt som han ser ut. Julia klarar ju av honom jätte bra men det har märkts att mjukheten och känsligheten har varit ett problem för de andra. Han gör lätt så att han smiter lite genom bogarna och om du inte sitter rakt och med jämn vikt i sadeln så flyttar skänkelvikning han hit och dit. Man måste också alltid lägga till ytterskänkel om man vill att han ska svänga annars börjer han bara halsen.
 
Jag tycker ju att han är så extremt lätt i trav, galopp och skritt! Det är bara tölten som jag kan tänka mig att folk kanske kommer ha problem med men det är inte så lätt. Julia har problem med att få honom i kort trav och att han ska behålla formen medan alla andra redan får problem i skritten.
Haha, då märks det att jag och han verkligen att skapat vårat eget språk och vi förstår varandra perfekt (oftast). 
 
Det som är roligt är att min lilla syster är jätte duktig när hon rider honom. Eller Atli är jätte duktig när hon rider. (både och) Det kan ju bero på att Anna inte ställer så höga krav men hon kan rida honom i from i traven på volt och flytta skänkelvikningar och framdels och bakdelsvändningar utan problem. De är ett bra team tillsammans!
Nu tror jag inte att hon skulle klara av att rida ut på honom själv eftersom han har blivit liiiite piggare sen hon gjorde det sist men på banan funkar dom jätte bra!

Kommentarer:
Postat av: rebecca

haha ååh söt :D

2013-01-14 @ 19:46:20
URL: http://rebmj.blogg.se
Postat av: elin eriksson

Hur gulliga som helst!

Svar: Ja, dom är söta ihop :))
Jossan

2013-01-14 @ 22:05:55
URL: http://eephoto.blogg.se/
Postat av: Trixie

Han verkar så härlig din Atli! Kraflar har skaffat ett inte lugn den senaste månaden, liksom pigg men inte så beroende att vara på en speciell plats i gruppen. väldigt kul när man märker på tölten att halhalter nästan inte behövs längre för att vikten sköter sitt. Roligt dedär med samspel! Kul att ha en häst man verkligen måste rida! Hälsa till Atli =-) Kram

2013-01-14 @ 22:20:57
URL: http://kraflar.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0