2013-01-15 @ 20:29:00

Bravo, exelente, magnifico - Honom ska vi ha!

 Idag gick det  b r a !
Jag började på ridbanan och värmde upp honom. Fick honom även lite snabbare för hjälperna och böjde och flyttade och allt sånt där som man gör. Jag kör jätte mycket dressyr när jag värmer upp på banan och det tror jag Atli inte har något emot helt ärligt. Duktig var han i alla fall! 
Sen körde vi lite trav och jag fokuserade mest på att sitta ner och att det inte skulle gå för fort. Sen lite tölt men helt ärligt var jag inte riktigt nöjd med tölten på banan även om den var bra mycket bättre än vad den brukar vara där. Sen gick vi ut på vägen i byn och där var han bara mums! Mjuk och smidig som en katt, lyssnade alldeles perfekt och hade ett härligt tryck i steget! Vi körde mer än hälften av all tölt vi gjorde i form och inte en slänging form utan en perfekt och stilla form! Helt underbart! Liiite mer bakben skulle nog kunnat "pressas" fram men det var tillräckligt. Ni får räkna med att jag alltid kommer att säga att han kunde haft med sig bakbenen liite till eller ja jag kommer i alla fall säga så till sommaren kan jag lova, sen får vi se.
 
Traven var också mumma med härligt swung och tryck men inte för fort. Precis lagom mellan tempo trav med samma skjut och kraft som i ökad som jag sa var ett utav mina mål nu när snön finns kvar. Det kommer! Fin fina ner tagningar från trav också utan ett enda tjafs!
Men jag måste bli noggrannare med galoppfattningarna... Han fattade bara fel en gång men han har gjort det i många ridpass nu så det ska det bli mer träning på! Sen så hoppar han när jag ska samla honom för tölt, alltså typ ställer sig på bakbena liite granna och det vill vi ju inte ha men om jag är koncekvent och låter honom gå fram/slappna av vid rätt tilfälle så minskar det bara under ridpasset till väldigt sällan så det är bra!
Annars var galoppen också bra, körde inte den jätte mycket så kan inte säga om den var toppen eller inte men vi skulle kuna finslipa rätt mycket där tror jag.
 
Julia fick rida också för att jag vet att hon inte kommer kunna sova om nätterna annars ;) Hon får ju sån överskotts energi! Fast jag måste säga att jag är exakt likadan! Man har ridit för länge helt enkelt så det är svårt att vänja sig av med..
Traven var inte ens nära den som vi hade under dewt här ridpasset kan jag säga!
 
Han var en prins idag!
Kram

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0