2013-01-05 @ 18:37:00

Dagens ridpass

Idag hörrni! Idag gick det verkligen. Jag testade att rida med viktboots. Var väldigt längesen jag gjorde det men förut när jag använde boots så brukade jag rida med vikter ca 2 gånger i veckan. Hon får ju mycket bättre takt och stabilare gångarter med bootsen men jag slutade med dom eftersom hon blev väldigt slö ett tag. Det var ju också för länge sen men sen kom jag helt enkelt inte igång med det igen bara.
Men som sagt idag testade jag. Och jag vet inte riktigt om det är bootsen eller upplägget på ridpasset, att jag börjar med lite galopp, men någonting gjorde i alla fall så att det gick väldigt bra. Eller ja, första tölten var väl sådär, den kändes som igår ungefär. Men efter att ha tagit en galopp. Då blev det mycket bättre. Tog ner henne från galopp till tölt och oj vad hon gick! Då kände man att hon verlikgen töltade och hela ryggen rör sig. Jag kunde växla tempon, hon gick i form och takten var väldigt bra + att man nästan hela tiden kunde känna hur hon jobbade med ryggen och lyfte. Wiho! Jippie!
 
Traven och galoppen gick också bra. Fick en trav på slutet där det vekligen kändes som om hon tog i. Igår så travade hon men det var inte så mycket mer än att bara hålla takten. Idag så kändes det som om hon sköt på och jobbade och hon gick i form bitvis och höll takten. Hon var väldigt framåt i galoppen också och högergalopp fick vi på första försöket.
Haha ja, de har nog lite vårkänslor hästarna för att när vi skulle ta in dom så sprang de som tokar allihopa och var helt galna...
 
Och även fast hon var jobbig att ta in så är jag verkligen nöjd med henne idag! Ska nog börja köra med boots lite oftare.
 
Haha japp vi var lite osams om vi skulle fatta galopp eller passa.... 
Vad tror ni, kommer hon kunna bli något för passgrenarna i framtiden? :)
 
Kram

Kommentarer:
Postat av: rebecca

Vad kul att det gick bra :D Härligt när det känns bra efter ett ridpass.. Själv är man besviken MEN bara PÅ MIG, jag är klantig. In och kika på bloggen vettja ;)

2013-01-05 @ 19:56:22
URL: http://rebmj.blogg.se
Postat av: Frida

Roligt att det gick så bra. Ridpassen när det går så där bra kan man leva på länge :)

2013-01-05 @ 20:28:31
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0