2013-01-29 @ 22:53:24

Inga bilder idag heller

Nej, inga nya bilder från vintermästerskapen denna gång heller tyvärr. Jag orkar inte idag. Helt ärligt ångrar jag att jag satte på datan.. Men men kanske imorgon då ska jag ändå inte rida för jag ska få en 120 säng imorgon! Wihoo! (Y) Tror dock inte att jag kommer få sova i den förrän mitt rum är klart men men..
 
Idag så red jag en sväng till fjällnora fram och tillbaka. Det är faktiskt lite ler än en halv mil fram och tillbaka så så liten sväng är det inte ;) Men ändå hinner man knappt rida någonting... Fattar inte hur det funkar?
Aja, började med galopp, tölt intervaller men bara några få steg tölt innan galoppfattning igen. Gick bra men det gav honom ingen vidare fart framåt ändå... Tror faktiskt att han fortfarande är liite trött i kroppen efter all töltande i lördags.
Sen vände vi och då gick det bättre! Vi töltade en bra bit i inte helt stadig form men form var det större delen av sträckan! Töltade kanske 500 m i något kortare mellantempo sen bröt jag av skrittade en kortis och tog tölt i andra handen yttligare 500 m i samma tempo. Något lite stelare i detta varv men jag tror det hela beror på att jag rider sämst i det varvet när jag inte rider på volt... Vet inte vad det är men min ytterskänkel vill inte vara med mig när jag rider i höger varv.. Men när jag insåg detta och försökte göra något åt det gick det genast bättre! Redan vid det här laget var han rätt trött eftersom han inte är van vid att gå i form så mycket och så länge men vi körde på lite mer tölt fast kort tölt denna gång utan form för det orkade han inte.
Sen körde vi galopp trav intervaller men en ytterst liten trav intervall så här blev det både kondis, styrka och mjölksyra! Fick till riktigt fina galopper där han tog i men det gick ändå hyfsat långsamt och han gick i en fin lite djupare form och bar upp mig fint med ryggen! Märktes snabbt att det var hur jobbigt som hälst! Men han kämpa bra och sen avslutade vi med lite avslappnade trav och sen skritt. Han var nöjd och jag var nöjd. Super!
 
 

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0