2013-01-29 @ 21:03:16

På bättringsvägen!

Idag var jag ut en snabbis till stallet och longerade Stelpa lite. Hon ser bättre ut nu, haltar inte alls lika mycket så det är ju skönt. Hon får vila veckan ut i alla fall så att hon blir helt bra innan vi kör igång igen.
 
Sen blir det två veckor ridning innan jag åker skidor en vecka. Toppen, känner att jag inte får något riktigt flyt på det här... men Jossan sa att hon kunde hålla igång Stelpa medan jag är borta så det löser sig nog.
 
En sak jag märkt att jag och Stelpa måste jobba på är longeringen. Nu de senaste gångerna när jag har behövt longera henne så har hon varit väldigt jobbig ibland. Hon slänger sig utåt, vänder sig med huvudet utåt och springer iväg.
Vet inte om hon gör det för att det gör ont att gå på volt för det var länge sen hon gjorde så innan hon blev halt. Samtidigt så longerar jag ju inte så mycket så det kan ju vara att hon tycker det är jobbigt och vill slippa. Sen kan jag ju säga att när du bara har en grimma på hästen och den drar så har du inte så mycket att säga till om. Inte om hästen gör som Stelpa i alla fall som tar ner huvudet och gör som en "drag-häst".
Så när hon blir bra igen ska jag se till att hon kan sköta sig i longeringen också och alltid använda träns.
 
Hon har varit duktig att longera innan så vet inte varför hon har blivit såhär nu. Kanske gör det ont eller så var det bara längesen...?
 
Kram

Kommentarer:
Postat av: Frida

Jag ska sälja ett lila schabrak och kom att tänka på dig, det finns en bild i ett inlägg på min blogg om du är intresserad :)

2013-01-31 @ 21:13:32
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0