2013-01-10 @ 10:35:00

Rida andras hästar är en konst!

Som ni kanske vet så har vi bytt hästar allt oftare nu för tiden. Delvis för att det är nyttigt och delvis för att det är kul!
Så jag har alltså ridit Stelpa nu ett par gånger och banne mig! Det är inte lätt att rida andras hästar! Dock har jag fått lite kläm på traven och tölten nu! Traven har verkligen blivit starkare sen i våras/sommras då jag red henne. Dessutom fattade jag det som Peter sagt om henne, att man måste få det att luta mot trav i tölten för att få ren tölt. Alltså tvärt emot vad man ska göra på Atli! På Atli så vill man ju komma åt passtakten och här ska vi fokusera på travtakten! Haha det blir bara att tänka om! Lite roligt är det att våra hästar i princip är varandras motsatser! :P
 
Galoppen däremot vet jag inte om jag någonsin kommer få kläm på. I alla fall inte så lite som jag rider henne ;) Men när vi väl galopperar så går det fort! Och hon tar verkligen i med hela kroppen! Häftig är det!
 
Julia är ju dock sjukt mycket bättre på att rida Stelpa, haha! Fast det är ju inte så konstigt men jag måste säga att de har utvecklats sjukt mycket båda två! Julia kanske tycker att det går lite trögt men jag tycker att de är på en helt annan nivå nu mot vad de var förut! Dessutom tror jag att det är ännu mer som väntar nu i vinter. Jag har en känsla av att de kommer utveckas enormt nu! De är redan i en stark uppåt kurva om jag får säga min mening! :)
 
Vi blir farliga till sommarn hörreni! Haha! ;P
 
(inte hennas bästa vinkel kanske men ni ser ju! Detta är dessutom utan vikter!)
 

Kommentarer:
Postat av: rebecca

Haha jossan!! Jag dog typ när du skrev " pinsamt att jag inte vet om din häst är 4 eller 5 gångare"
hahaha :D

Svar: Haha! Det var ju det ;)
Jossan

2013-01-10 @ 21:25:03
URL: http://rebmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0