2013-01-14 @ 21:35:45

Ska snart sluta tjata...

Ja ni tröttnar väl på det här pratet om Stelpa snart men hon verkar bli piggare och piggare nu. Var ut på eftermiddagen och gav henne medicinen och gick en liten promenad. Hon var väldigt glad över att få se kompisarna igen, visserligen bara genom staketet men alla kom och hälsade och sådär. Stelpa står ju själv inne lösdriften nu och ser ju inte de andra hästarna om man inte tar in dom så hon har väll bara träffat Atli lite grann sen hon blev sjuk.
Tempen hade dock gått upp lite sen imorse men den var fortfarande lägre än igår. 38,3 låg den på. Hon äter lite grann nu och dricker lite men har fortfarande inte bajsat. Men vi får se, nu verkar hon ju komma igång igen så det kommer väl det också. Eftersom hon inte har så mycket mat i magen så kan man ju inte vänta sig så mycket bajs heller.
 
Haha men det var kul att se henne när hon fick se de andra hästarna. Då slutade hon släpa fötterna på en gång och traskade på så att jag fick bromsa henne. Och när vi kom fram och stått där ett tag så började hon vifta med frambenet som hon gör när hon hälsar (alltså ett trick som jag lärt henne). Ja, då såg hon riktigt glad ut så om hon verkar vara okej imorgon också så ska hon kanske få gå ut lite i hagen medan Jossan rider Atli eller något, bara nån timme eller så. Jag tror inte att det hon har smittar, det sa inte vetrinären något om men ska kolla det först bara. Annars så får de hälsa över staketet för hon känner sig nog lite ensam.
 
Juste, Jossan var dagens ryttare på Vintermästerskapens sida igår. Visste du de Jossan? :P Ni kan läsa vad hon har skrivit här: vintermasterskapen.se/nyheter/
Jag hoppas att Stelpa blir bra så att vi kan vara med på Vintermästerskapen men jag vågar inte tro något, hon blir ju bättre men det går långsamt och när hon väl blivit frisk så vill jag ju inte slänga ut henne på tävlingsbanan det första jag gör... Så ja, vi får helt enkelt se.
Lite gamla bilder, vi måste ta nya snart men det går inte så bra att fota i mörkret. Om vi kommer ut medan det är ljust imorron så kanske jag kan ta lite kort på Jossan och Atli i alla fall :)
 
Kram

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0