2013-01-04 @ 23:04:00

Snart kommer det bilder...

Ja idag så kom vi faktiskt ut till stallet innan solen hann gå ner och vi tänkte att det kan nog bli riktigt fina bilder det här. Men det tänkte våra kära små hästar sätta stopp för. De tänkte inte gå in, eller rättare sagt, de tänkte inte hoppa över diket som man måste över för att komma in.
Det där diket blir bara bredare och bredare och hästarna vill allt mindre gå in för det är såååååå läskigt att bli blöt om fossingarna. Jag vet inte hur lång tid det tog men jobbigt var det och sen fick vi skynda oss för solen höll på att gå ner när vi väl kom ut och skulle rida. 
Ja, Atli fick vi typ knuffa över och Stelpa fick vi bråttas lite med och sen stänga alla vägar förutom över diket och så hoppade de i alla fall efter ett tag. Haha, det var så komiskt. Jag och Jossan pratade om att man blir så varm av att rida Atli men inte så varm av att rida Stelpa. Och jag sa att på Atli så är det nog mer fysiskt arbete och på Stelpa mer psyiskt. "Ja, det kanske är det som är skillnaden mellan "hingstar" och ston. Hingstarna använder musklerna och stona hjärnan." sa vi. Haha, jag vet inte om Stelpa hörde oss men hon visade att hon kan minnsann också använda musklerna om det så vill sig. 
 
Jaja, ridpasset gick bra i alla fall. Jag kan ju säga att jag har bättre bilder på Stelpa än dom som vi tog idag. Det har blivit mer pass i tölten än vad det var när det gick som bäst. Men nu är det tölt med pass i och inte pass med tölt i... Säger Jossan i alla fall, men jag vet inte. Jag kanske har blivit "kräsen" nu när det gått så bra ett tag men jag vet att hon kan mycket bättre.
Bilderna på Atli däremot. Wow! När ni ser dom, det är riktigt fina och häftiga bilder. Han har det i sig den hästen och han kommer bli så fin. Ni får se upp för Jossan och Atli på tävlingsbanorna för snart så kommer dom.
 
Dock så vet jag inte när Jossan kommer ladda upp bilderna, hon har inte hunnit med det än i alla fall så ni får hålla ut ett tag till.
Haha det är är "The typical Julia" för tillfället...
Okej lite överdrift men jag tror att tölten är mycket mer markbunden än vad den egentligen är, därför blir jag lite som Jossan när jag får se bilderna...
 
 
Ja det är väl inte jätte bra, men det är ju inte hela tiden jag tänker så och ibland blir det markbundet och passtakt men inte hela tiden faktiskt.
 
Kram

Kommentarer:
Postat av: rebecca

wiihoo bilder :D
Fina ni är!

2013-01-05 @ 08:47:05
URL: http://rebmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0