2013-01-08 @ 23:32:00

Va?!

Dagens 1:a VA?!
Min ena stigbygel gick sönder!! :'O Den gick sönder idag när jag red! :(((( tror tyvärr inte att jag har kvar kvittot heller! Buhuuu! :'(
Snap! Så gick den av, bara så där! Jag tog bara stöd i den sen plopp så låg den på marken :( Stor besvikelse eftersom dom kostade mig 400 kr (tror jag). Tänk om dom hade kostat mig mer, typ livet. Tänk om den hade gått sönder när den verkligen inte fick gå sönder? :/
 
Dagens 2:a VA?!
Min häst bara "fungerade" idag!? Jag fattar ingenting! Idag var han hur fin som helst och lyssnade på nästan varje vink! Nästan är pga att han tjafsade i galoppen och lite i traven men det var mitt fel.
 
Jag bara måste ju ha gjort något annorlunda idag. Dock vet jag inte riktigt vad... Jag började med att värma upp lite smått på ridbanan vilket jag inte gjort på ett tag.. Men kan det spela såå stor roll? Han var verkligen inte samma häst som när jag red honom i lördags!
 
Att han skötte sig så bra idag gjorde att jag inte fick så mycket att analysera på honom. Han gjorde allt jag baD om förutom i galoppen då han ointelligent alls tyckte att vi skulle sakta ment men det gjorde vi ändå.  Traven så slänger han med huvet och protesterar om jag bara tar i tygeln, jag måste bromsa med sätet också för att han ska vara harmonisk.
Tölten: inga anmärkningar. Han tog förhållningar fint han gick bitvis i form och han höll det tempot jag bad om länge innan jag behövde påminna honom om vad vi skulle göra.
 
Jag: Lite mer att anmärka på. Jag spänner rumpan och typ "lyfter" mig själv ur sadeln när jag samla honom i skritt, vet inte om det är sätt eller fel men det funkar utmärkt på Atli.
Sen märkte jag att jag inte så ofta bromsar med sätet om jag rider lätt och jag gärna drar upp hälarna i trav. (Även fast jag har kortat lädren ett hål.)
Jag hade säkert något mer som jag inte kommer ihåg just nu..
 
 
Nu ska jag sova! Kan säga att det är rekord tidigt för mig om man jämför med resten av lovet.....
imorgon blir det skola igen och back to normal routines. Yeeey... Ne men det ska bli kul att träffa kompisarna :)
 

Kommentarer:
Postat av: Frida

Nej men jisses, så där ska de väl inte kunna gå sönder? Betalade du med kort? Isåfall ska man kunna skriva ut ett kontoutdrag som "kvitto" istället tror jag. Skönt att det fungerade bättre med honom idag :)

2013-01-09 @ 01:37:00
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: rebecca

ojj, jag har såna och mina har inte gått sönder.. knepigt :O kolla upp det med butiken!!!

2013-01-09 @ 09:58:19
URL: http://rebmj.blogg.se
Postat av: Linda

Hahah guuud vad jag känner igen mig haha hästar är filuriga, men härligt att han var tillbaka och hoppas han stannar där. Fifa och jag hade en hemsk period i höstas, det var verkligen inge roligt att rida längre, så jag bad Lina om hjälp, och när hon väl kom... ja då funkade allt. Sjukt.

Det där med att lyfta upp sig i sadeln känner jag igen, för så gör jag i tölten nämligen ^^

2013-01-09 @ 11:09:16
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Dricker gör han, även massor när han får inne. Idag hade han ätit hade de sett så jag tror nog det är lugnt. Han kan ju helt enkelt inte varit så hungrig igår kväll bara, de har ju mat hela dagarna. Men jag får hålla lite extra koll ändå för säkerhetsskull :)

Det kan man ju verkligen tycka, hoppas du får ett par nya eller ersättning iallafall.

2013-01-09 @ 21:43:54
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Alexandra-Islandsryttare

Min kompis hade ett par gråa/silvriga och hennes gick sönder exakt på samma ställe! Trökigt för dom röda är snygga:)

2013-01-11 @ 19:10:28
URL: http://www.alexandrawesters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0