2014-05-19 @ 10:32:49

Främsta anledningen till livsglädjen:

Jag skrev ju att jag var galet taggad på livet och det är jag delvis för att jag sätta igång Atli igen med lyckat resultat  men mest på grund av en jättestor grej:
 
Jag har fått jobb på hästgård i Danmark! 
 
Jag ska, i ett år, få tävla och träna super flotta hästar! Jag smällar av av bara tanken! Jag får dessutom ta med mig Atli så jag slipper tänka på hur jag ska göra med honom i ytterligare ett år! 
 
Det är en jätte stor gård på ca 100 hästar och det föds ca 15 föl per år. Det finns ovalbana på gården som det hålls tävlingar på, pluss att det finns ett ridhus och rundkorall! Hur skönt kommer det inte bli med ridhus? 
 
Han som jag ska bo hos är flerfaldig mästare i pass i Danmark och han kommer även vara min tränare. Han hade så himla skön inställnig till mig. Han förväntade sig inte att jag skulle komma dit och kunna allt utan att jag ville dit för att lära mig, vilket jag tyckte var jätte skönt att han förstod. Han var jätte trevlig överhuvudtaget och jag tror jag kommer trivas hur bra som helst där.
 
Jag kommer heller inte jobba själv utan det kommer vara en annan dansk tjej där som också tävlar och tränar hästarna på gården. Så vad finns det att klaga på lixom? Haha! 
 
Jag plannerar att verkligen hålla igång bloggen under det kommande året också för jag kan tänka mig att jag har lite att skriva om då i alla fall!
 

Kommentarer:
Postat av: Frida

Grattis till jobbet! :)

Svar: Tack! :)
Jossan

2014-05-19 @ 10:43:12
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Ida

Grattis! Låter som värsta drömjobbet! :D

Svar: Tack! Ja i ett år kan det nog vara det ;)
Jossan

2014-05-19 @ 23:09:44
URL: http://www.idasisisar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0